Afbeelding
dinsdag 12 februari 2019, 11:30

Klanten Albert Heijn positief over het nieuwe ‘Scanplein’

STEENBERGEN – Zo’n anderhalve week nu is het ‘Scanplein’ in supermarkt Albert Heijn Achterberg geopend. De reacties van klanten die er gebruik van maken is positief. “Vooral de ruimte die onze klanten nu hebben gekregen wordt gewaardeerd”, zo vertelt Mandy Leest. Zij begeleidt met haar collega’s de klanten die de faciliteit voor de eerste maal gebruiken.

Samen met assistent bedrijfsleider Carina Goudzwaard licht Mandy Leest de mogelijkheden die er nu voor de AH-klanten zijn om hun boodschappen af te rekenen. “De handscanner is een eerste mogelijkheid. Daarmee scannen de klanten hun boodschappen op het moment dat ze in de boodschappentas gaan. Een alternatief daarbij is het scannen met de smartphone, die de functie van de handscanner overneemt. En een derde mogelijkheid bij het scannen is nu ons ‘Scanplein’. Hier staan meerder scandesks waarop de boodschappen gemakkelijk kunnen worden gescand”, aldus het tweetal.

Geen wachttijd

Ze wijzen erop dat klanten die op oude manier willen afrekenen – aan de kassa – dat natuurlijk kunnen blijven doen. Bij de kassa kan naast via de pinpas ook contant worden afgerekend. “Bij het scannen kan alleen worden betaald via de pinpas, maar het scannen voorkomt wachttijden en dat vinden veel klanten heel prettig”.

Foto: Mandy Leest toont de mogelijkheden van het scannen: handscanner, smartphone en scandesk.

Uit de Steenbergse Courant