Carnaval barst al vroeg los met plaatjesactie SKS bij AH Achterberg

STEENBERGEN – Het was een vrolijke boel vanmorgen rond de klok van elf uur, bij Albert Heijn Achterberg, waar de actie ‘In Strienestad blèf je plakke!’ officieel van start ging. De komende zeven weken krijgen de klanten van de supermarkt bij elke besteding van 11 euro een setje plaatjes voor het verzamelalbum van de SKS, over 55 jaar carnaval in Strienestad.

De aftrap van het grote verzamelfeest werd luister bijgezet door dweilband De Prirmurkus, die zowel vóór als ín de winkel de stemming er goed in bracht. Prins Strienius V en zijn gevolg, medewerkers van de SKS en voorzitter Arnold van der Heijden togen met ondernemer Martin Achterberg naar één van de kassa’s om het officiële startsein voor de actie te geven.

Laatstgenoemde bedankte de SKS voor de goede samenwerking, vanuit de carnavalsorganisatie werd omgekeerd juist Albert Heijn Achterberg hartelijk bedankt voor de mogelijkheid om het plaatjes-verzamelboek uit te kunnen brengen. Het album is een uniek naslagwerk geworden, met alles bij elkaar bijna 900 foto’s uit het recente en verdere verleden van het jubilerende Strienestadse leutfeest.

Feest van herkenning

Tal van bietboeren en meerminnen van vroeger en nu zullen zichzelf, familieleden, vrienden en bekenden ‘tegenkomen’ in de fraai uitgevoerde ‘glossy’, die zodoende voor een feest van herkenning zorgt. Groot en klein gevolg door de jaren heen, kinder- en grote optocht, Spel op de Mart, dweilbandjes, bouwclubs, noem maar op: het Steenbergse carnaval wordt in al z’n facetten in beeld gebracht.

Actie- en prijsplaatjes

Van welgeteld 777 afbeeldingen zijn alles bij elkaar zo’n 800.000 plaatjes gemaakt. De verzamelboeken kosten slechts 1,11 euro en wekelijks worden bij verschillende aanbiedingen extra setjes weggegeven. Ook zijn er prijsplaatjes in omloop, waarmee o.a. Strienestadse 'ebbedingeskes zoals dweiltjes en vlaggen, elf speciale 'plaatjesmokken' en maar liefst 55 cd's van het nieuwe Steenbergse carnavalsliedje (v.a. 26 januari) te winnen zijn.

Het ruilen is al begonnen

Op Facebook zijn nu al spontaan ruilacties ontstaan, wist Prins Strienius V (Dennis Vermeulen) te vertellen. ,,Wat een geweldige reclame voor carnaval en voor Albert Heijn Achterberg!’’

De supermarkt is bovendien feestelijk versierd, bovendien zijn er fotopresentaties te zien over 55 jaar carnaval in Strienestad en een vitrine met o.a. alle insignes.