Medewerkers Cosun wandelen voor goede doelen

DINTELOORD – Medewerkers van Cosun Beet Company (voorheen Suikerfabriek Dinteloord) en het Cosun Innovation Centre zijn gezond bezig. Nadat vanuit het jaarlijks beschikbare vitaliteitsbudget de app ‘Ommetje’ van de hersenstichting werd aangeschaft worden er door de Cosun-deelnemers heel wat stappen gezet.
Eerst gebeurde in de ‘Cosun Samenloop’ en kwam er een fors vervolg in de ‘Olympiade’.

Door de aanschaf van de app van de Hersenstichting wordt deze stichting financieel gesteund. Veertig procent daarvan komt rechtstreeks in de kas van de Hersenstichting terecht. Via de app kunnen tal van ‘Ommetjes’ worden gewandeld. Zo werden medewerkers gemotiveerd om deel te nemen aan de ‘Cosun Samenloop’. Daaraan gaven 133 deelnemers gehoor. Ze formeerden twintig wandelteams die deze zomer 6901 ommetjes liepen. Vervolgens kwam er een nieuwe uitdaging in de vorm van de ‘Olympiade’. Daarbij moest binnen dertig dagen de afstand Amsterdam-Tokio worden gewandeld. De 75 deelnemers aan die uitdaging slaagden daarin.

Gouden Plak en Tegel

Ter gelegenheid van dat succes kwam Dinteloorder Koos Boluijt naar Cosun. Hij is de schakel tussen de Hersenstichting en de lokale deelnemers. Vergezeld van Matthijs van Kampen bracht het tweetal een leuk aandenken naar Dinteloord: een beschilderde tegel, als aanvulling op de gouden medaille die Sandra de Kort namens het Cosun-team in ontvangst nam. Zij maakte namelijk de meeste kilometers. De tegel werd in ontvangst genomen door Maco van Bochove en Lian Melissen die als nummers twee en drie in het wandelklassement eindigden.

Drie goede doelen

Vanuit de ‘Cosun Samenloop’ werden drie goede doelen ondersteund. Een cheque van 1000 euro ging naar ‘Spieren voor Spieren’, eentje van 750 euro naar ‘Support Casper’ en een cheque van 500 euro werd geschonken aan het ‘Jeugdfonds Sport en Cultuur’.
De organisatie van de ‘Cosun Samenloop’ overhandigde het digitaal draaiboek aan directievoorzitter Hans Meeuwis van Cosun. Het idee daarbij is dat ook andere concernbedrijven wellicht kunnen worden geënthousiasmeerd om deel te nemen aan een wandeluitdaging waarmee nieuwe goede doelen worden ondersteund.

Foto: de nummers twee, een en drie in de Tokio Challenge bij Cosun: Marco van Bochove, Sandra de Kort en Lian Melissen. Achter hen links Matthijs van Kampen van de Hersenstichting en Dinteloorder Koos Boluijt, de schakel tussen de Hersenstichting en de lokale deelnemers.
Foto: Gina Hindriks, Hersenstichting