Enquête om mobiel bereik op De Heen te verbeteren

DE HEEN – Wethouder Cors Zijlmans hoopt dat de resultaten van een onlangs gehouden enquête onder de inwoners van De Heen ertoe zullen bijdragen dat providers van mobiele telefonie zich alsnog bereid zullen tonen om het bereik in het dorp te verbeteren.

De slechte ontvangst in De Heen – die het bijvoorbeeld ook onmogelijk kan maken om in geval van nood het alarmnummer 112 te bereiken – is al jarenlang een grote bron van ergernis onder zowel de bewoners, de ondernemers als de recreanten. In 2013 werd een (extra) telecommunicatiemast geplaatst op het Steenbergse bedrijventerrein Reinierpolder I, die zou zorgen voor een beter bereik in De Heen.

Het gewenste resultaat bleef echter uit, waarop vanuit de gemeente afgelopen voorjaar volgens Zijlmans een ‘indringend gesprek’ is gevoerd met meerdere providers. Zij het met een teleurstellende uitkomst, want er veranderde niets. In samenspraak met Stichting Leefbaarheid De Heen heeft de gemeente vervolgens de enquête uitgezet, waarbij de bewoners moesten bijhouden hoe het met de ontvangst gesteld was op verschillende momenten.

Op een vraag over de stand van zaken van raadslid Tim Huisman (Steenbergen Anders) gaf Zijlmans gisteravond aan dat de resultaten van het onderzoek nog erg vers zijn. Zodra hij een duidelijk overzicht heeft, zal de wethouder eerst weer om tafel gaan zitten met de Stichting Leefbaarheid, om voorts samen de benodigde vervolgstappen te zetten.