Zilveren en bronzen tapknop voor Buddha’s en Thuis!

STEENBERGEN/DINTELOORD – Café Buddha’s in Steenbergen en hotel-restaurant Thuis! in Dinteloord hebben vandaag respectievelijk een zilveren en een bronzen tapknop in ontvangst mogen nemen, die de horecagelegenheden in de regio Zuidwest-Nederland behaalden bij het kwaliteitsprogramma Goed Getapt van Heineken.

Voor Peter Jongenelen en Manon Valkenburg van Buddha’s was het de derde keer op rij dat ze in de hoofdprijzen vielen. In 2013 en 2014 wonnen zij zelfs de gouden tapknop, maar de eigenaren toonden zich vanmiddag ook dik tevreden met zilver, in de wetenschap dat de regio afgelopen jaar verder is uitgebreid en het aantal deelnemers aan het kwaliteitsprogramma toenam tot maar liefst 180 horecabedrijven.

,,Bovendien is het altijd moeilijker om langdurig op een hoog niveau te blijven, dus jullie hebben het wederom geweldig gedaan,’’ sprak Heineken’s regionaal directeur Ben de Putter de winnaars van de zilveren tapknop toe. Buddha’s eindigde in het landelijke klassement bovendien op de vijfde plaats.

Even daarvoor was De Putter te gast bij Thuis! in Dinteloord, dat voor de tweede keer deelnam aan het kwaliteitsprogramma, waarbij een mystery-jury de deelnemende zaken meermaals beoordeelt op kwaliteit, service, gastheerschap en uiteraard een goed getapt glas bier .

,Afgelopen jaar zijn we er pas echt vol tegenaan gegaan,’’ aldus Nathalie Bolluijt, die het hotel-restaurant aan de Westvoorstraat runt samen met haar partner Robbert-Jan Timmermans. Hij kon vandaag helaas niet aanwezig zijn bij de uitreiking.

Nathalie betrok hierbij ook nadrukkelijk hun medewerksters Katja Huijbregts en Suzanne Geers. Het drietal mocht een bronzen tapknop in ontvangst nemen en daar waren ze hartstikke blij mee. Nathalie: ,,Je doet het in eerste instantie natuurlijk allemaal voor je klanten, maar zo’n competitie motiveert en enthousiasmeert tegelijkertijd  ook heel je team.’’