Suikerunie verandert naam: Cosun Beet Company
DINTELOORD – Deze middag – donderdagmiddag 2 juli – heeft Suiker Unie bekend gemaakt dat na 54 jaar de naam van het concern verandert in Cosun Beet Company. De naam past beter bij de nieuwe strategie van het bedrijf, zo laat CEO Paul Mesters weten.
“Een bedrijfsnaam die naadloos aansluit bij onze nieuwe strategie”, zegt CEO Paul Mesters. “De suikerbiet is dé bron voor innovatieve en circulaire oplossingen. Dit gewas biedt fantastische mogelijkheden voor relevante maatschappelijke uitdagingen waar we nu voor staan.”
‘Groenste, meest innovatieve en meest succesvolle bietenverwerker‘
En: “Wij willen de groenste, meest innovatieve en meest succesvolle bietenverwerker zijn. In onze strategie staan duurzaamheid, innovatie en oog voor de wereld om ons heen centraal. Suikerbieten vormen daarbij voor ons een inspiratiebron voor hoogwaardige oplossingen. Elke dag halen wij, samen met zo’n 9.000 telers het beste uit de biet. Denk aan duurzaam geproduceerde suiker in voeding, maar ook diervoeding, eiwit uit bietenblad, groene energie, biobased huishoudartikelen, inhoudsstoffen voor cosmetica en zelfs desinfecterende alcohol voor handgels. Vandaar onze pay-off: Bright Beet Solutions.”
Nieuwe strategie
Cosun Beet Company heeft samen met moederbedrijf Cosun en de bietentelers een nieuwe strategie ontwikkeld: ‘Plants Powering People’. Paul Mesters: “Wij sluiten hier met onze nieuwe visie vanuit Cosun Beet Company naadloos op aan en geloven in synergie en samenwerking met de andere bedrijven in de holding: Aviko, Duynie, SVZ, en Sensus. Ook maken we intensief gebruik van het Cosun innovation center, een high tech ontmoetingsplek die innovatie en ontwikkeling mogelijk maakt”.