Promotiefilmpje om Steenbergen op de kaart te zetten

STEENBERGEN – Een professioneel gemaakt, pakkend filmpje van zo’n drie minuten ter promotie van het wonen, werken en recreëren in alle kernen van Steenbergen, dat onder meer via de SLOS, sociale netwerken zoals Facebook, het ‘internetkanaal’ Youtube en de website van de gemeente te zien is. Daarmee willen burgemeester en wethouders dit jaar nog het startsein geven voor een citymarketingbeleid, dat in de toekomst tot meer inwoners, bedrijvigheid en toerisme moet leiden. ,,Maar ook om ervoor te zorgen dat alle huidige bewoners trotser worden op hun leefomgeving,’’ stelt wethouder Vincent van den Bosch.

Vanuit de raad wordt door verschillende partijen al een paar jaar aangedrongen op meer promotie van de gemeente Steenbergen en aan die wens wil het college nu graag tegemoet komen.

Ook de coalitiefracties Gewoon Lokaal!, VVD, D66, CDA en Steenbergen Anders hebben, bij het maken van afspraken over hun samenwerking en het daaruit voortvloeiende beleid, afgesproken alles in het werk te stellen om Steenbergen beter op de kaart te krijgen. Op die manier hopen zij zowel particulieren als ondernemers – te ‘verleiden’ zich hier te vestigen en/of gebruik te maken van de recreatieve mogelijkheden.

Het filmpje dient dus echter ook om de bestaande bevolking een groter gevoel van trots te bezorgen en te laten zien wat de gemeente allemaal in huis heeft. Van den Bosch beschouwt de ‘promo’ als een prima startpunt voor een uitgebreid citymarketingsplan, waarmee voornoemde doelstellingen uiteindelijk bewerkstelligd moeten worden.