Ondernemers kregen presentatie over verwachte trends en ontwikkelingen

BERGEN OP ZOOM – Maandagavond 27 november kwam een veertigtal gevestigde en startende ondernemers bij elkaar voor een presentatie over wat de retailmarkt zoal te wachten staat. En dat is veel, zowel op macroniveau als in de eigen omgeving. Duidelijk werd dat er nog steeds kansen liggen, maar een gerichte bedrijfsvoering op de echte behoefte van klanten voorwaardelijk is.

De presentatie was een initiatief van StartersCentra West-Brabant, Rabobank Zuidwest-Brabant en het Binnenstadslab Bergen op Zoom. De belangstellenden werden welkom werden geheten door Koen Oosterwaal, namens de gezamenlijke starterscentra. Hij gaf al snel het woord aan gastheer Marco van Maanen, accountmanager MKB  bij de Rabobank. Die had een uit de kluiten gewassen presentatie voor de aanwezigen, over kansen en bedreigingen in de retailwereld. Samengevat werd heel duidelijk dat winkeliers keihard hun best moeten doen om de klant te plezieren. Ze moeten heel goed naar hun (potentiële) klanten kijken en zich focussen op de meerwaarde die kan worden geboden. Ook een juiste keuze van assortiment is van hoogst belang en samenwerking met andere winkeliers in het winkelgebied is voorwaardelijk.