Afbeelding
woensdag 4 juli 2018, 16:24

Nieuwe identiteit voor stadshart Steenbergen

STEENBERGEN – Met de slogan ‘Ons Steenbergen. Stad met een verhaal’ en een logo dat die kreet ondersteunt, gaat het stadshart van Steenbergen de toekomst in. Het voornaamste doel van de nieuwe identiteit is om een gevoel van gezamenlijke trots te creëren bij de inwoners voor ‘hun Steenbergen’. De nieuwe communicatiestrategie is ontwikkeld door Vermeulen Steenbergen in opdracht van het Retail Platform Steenbergen. Gistermiddag vond bij café-zaal De Joosse de presentatie plaats voor alle partijen die betrokken waren bij het voortraject.

“Het is voor de eerste keer dat ondernemers in het stadshart van Steenbergen in gezamenlijkheid zo breed communiceren,” vertelt RPS-voorzitter Kees de Bruin, voor wie dat gegeven alleen al aanleiding is tot “een gevoel van trots”.

Eigen inwoners

Waar het volgens Thiemen Vermeulen van Vermeulen Steenbergen nu nog aan ontbreekt is trots. “Trots op onze eigen stad door de mensen die er dagelijks mee te maken hebben. Want hoewel we de bezoekers van buitenaf ook belangrijk vinden, zijn onze eigen inwoners de economische motor van het stadshart.”

Trots op de stad

Brainstormsessies met belanghebbenden waren de aanzet tot de slogan ‘Ons Steenbergen’, aangevuld met de ondertitel ‘Stad met een verhaal’. Vermeulen: “Als je wilt dat mensen trots worden op de stad dan moet je ze daar wel redenen voor geven. Die hoeven we niet te vinden, die zijn er volop. We hoeven ze alleen maar te vertellen.”

Rijke historie

Volgens de plannenmaker heeft Steenbergen meer dan genoeg verhalen in voorraad. “Ons stadshart ziet er goed uit, het horeca- en winkelaanbod is gevarieerd, de ondernemers vriendelijk en gastvrij. We hebben een prachtige haven en een mooie markt. Dit alles is gebouwd op een rijke historie die een bron van inspiratie is.”

Vanzelfsprekend en ‘eigen’

De komende maanden wordt ‘Ons Steenbergen’ opbouwend zichtbaar in de fysieke en de digitale leefomgeving. Met Facebook- en Instagrampagina’s, speciale acties, een website, advertenties in de Steenbergse Courant en KijkopSteenbergen.nl en later ook vlaggen en banieren moet het beeldmerk vanzelfsprekend en ‘eigen’ worden voor iedereen.

Steenbergens eerste centrummanager Maikel Gijzen zal hierin ook een rol vervullen. Hij nam de presentatie van gistermiddag te baat om zich voor te stellen aan het aanwezige publiek.

Afbeelding

Uit de Steenbergse Courant