Martin Achterberg: ‘‘We willen lokaal iets teruggeven’’

Steenbergen – Terwijl het coronavirus en de bijbehorende maatregelen zijn intrede deden in Nederland, veranderde het koopgedrag in de supermarkten direct. Martin Achterberg, eigenaar van Albert Heijn Achterberg in Steenbergen, is samen met zijn team in een nieuwe wereld terechtgekomen. ‘‘Het is al wekenlang op hoog tempo schakelen en het houdt voorlopig niet op’’.

‘‘Het is een heel dubbel gevoel; het is al weken extra druk in de winkel, maar ik weet ook dat medeondernemers het erg zwaar hebben. Ik wilde iets met dit gevoel. Toen ik hoorde van de actie ‘Sparen voor Elkaar’ heb ik Albert Heijn Achterberg direct aangemeld. Zo kunnen we lokaal iets teruggeven’’.

Alleen win je geen wedstrijd

‘‘Juist nu is het belangrijk dat ondernemers elkaar helpen. We moeten samen vorm geven aan het nieuwe normaal’’. Martin Achterberg noemt enkele voorbeelden: ‘‘Denk aan Bloembinderij Bloemweegen die na het teruglopen van klanten in zijn winkel zijn producten voor onze winkel aanbiedt. Het assortiment van Nefs Aardappelhandel uit Halsteren die hier de groenteafdeling verrijkt nadat de horecazaken werden gesloten. Deze initiatieven zie je op veel plekken ontstaan en dit onderstreept alleen maar dat je alleen geen wedstrijd kunt winnen.’’

Hoe werkt ‘Sparen voor Elkaar’?

Martin Achterberg legt uit: ‘‘Vanaf afgelopen maandag, 25 mei, krijgen klanten zes weken lang één spaarzegel per tien euro boodschappen. Na het inleveren van een volle spaarkaart (vijfentwintig zegels) bij Albert Heijn Achterberg en bijbetaling van twee euro vijftig ontvangt de klant een ‘Sparen voor Elkaar-voucher’ van tien euro. De voucher kan geheel 2020 worden besteed bij alle deelnemende lokale winkeliers bij een besteding van minimaal vijfentwintig euro.’’
De deelnemers zijn terug te vinden op de website www.albertheijnachterberg.nl. Mocht een winkelier zich willen aanmelden als deelnemer dan kan dit via info@albertheijnachterberg.nl.

Door: Michelle Douw