Afbeelding
zaterdag 1 december 2018, 16:03

Het lijkt wel pakjesavond bij Albert Heijn Achterberg

STEENBERGEN – Maar liefst 3207 gratis gepersonaliseerde sportartikelen gaan dit weekend ‘als warme broodjes’ over de toonbank van de Nieuwe Villa, waar met de uitgifte van de bestelde producten een einde komt aan de uiterst succesvolle Superclubactie van Albert Heijn Achterberg. De veertiende deelnemende verenigingen kregen bij elkaar opgeteld bovendien ook nog eens € 5480,- op hun rekeningen bijgeschreven van de supermarkt. Voor alle clubs een meer dan welkome Sinterklaassurprise.

Het leek vandaag wel pakjesavond in het tijdelijke ‘filiaal’ tegenover de winkel, waar iedereen tussen 11.00 en 15.00 terecht kon om zijn of haar bestelde artikelen op te halen. Vrijwilligers van de verenigingen en medewerkers van Albert Heijn Achterberg werkten hierbij uitstekend samen. Ook morgen is er, tussen dezelfde tijden, nog een ophaaldag.

De meeste artikelen - zoals hoodies, sporttassen, slippers, rugzakken en caps, bedrukt met het logo van je club en je eigen naam – werden besteld door leden van vv Steenbergen: 698. SC Welberg is met 498 stuks een goede tweede en Feel Good Club Dinami scoorde met 339 stuks een derde plek. Overige deelnemers aan de Superclubactie waren: Badminton Vereniging Steenbergen (62), NVS Nieuw-Vossemeer (229), Nieuw-Vossemeerse Tennis Vereniging (64)), SC Kruisland (50), Scouting Steenbergen (192), Basketbalvereniging Simple Dribble (123), Sportcentrum De Knotwilg (155), SV Diomedon (192), theaterschool en dansstudio Myra Ceti (148), Trafo (306) en Tennisvereniging Steenbergen (151).

In ruil voor elke ingeleverde zegel kregen deze organisaties vijf cent, wat voor ‘top 3’ neerkomt op bedragen van € 1210,75, € 802,- en € 580,75.

De totalen overtroffen de stoutste verwachtingen van ondernemer Martin Achterberg, die in de laatste actieweek nog uitging van ruim tweeduizend artikelen, wat ook al veel zou zijn geweest.

Uit de Steenbergse Courant