Danique Meesters van Meesters groenten en fruit: “Inspringen op behoeften: alle beetjes helpen nu”

STEENBERGEN – Het is inmiddels iedereen wel duidelijk. Winkels, bedrijven en dienstverleners hebben het heel moeilijk in deze Coronatijd. De problemen halen bij sommige aanbieders het onderste boven om deze crisis door te komen. Steenbergse Courant vroeg aan ‘de groenteboer’ hoe het gaat.

Nu is de benaming ‘groenteboer’ er een die de firma Meesters wat tekort doet. Groenten is slechts een deel van het assortiment dat geleverd wordt. Naast fruit biedt Meesters – al 94 jaar gevestigd in de Kaaistraat – nog veel meer. Verse salades vinden hun weg naar de klant. Maar ook kant- en klaar maaltijden uit eigen keuken zijn bijzonder in trek.

Lokaal

“We leveren normaal gesproken ook veel aan de horeca en dit valt voorlopig voor een groot deel weg. Gelukkig draait de winkel heel goed. We hebben een fijne klantenkring die ons zeker weet te vinden. Het is fijn dat zoveel mensen beseffen dat het nu extra belangrijk is om de boodschappen lokaal te doen. Dat merken wij, maar ook andere winkels die nog open kunnen zijn in deze coronatijd”, vertelt Danique Meesters.

Thuisbezorgen

“We zien ook dat onze klanten zich wat extra verwennen met de wat luxere producten. Daarnaast doen ook wij wat extra’s. We bezorgen voor wie dat wenst alles thuis. Vooral voor oudere mensen is dat een uitkomst. Ze vullen een bestellijstje in en krijgen hun producten ’s middags thuisbezorgd. Niet alleen onze groenten en fruit, maar ook de complete maaltijden die wij hier zelf bereiden. Bijvoorbeeld rode kool met verse puree en een sukadelapje. Maar ook Lasagne, Spaghetti maaltijden en aspergeschotels”.

Pakketjes

“Daarnaast zijn er bedrijven die hun medewerkers bedanken met pakketjes: een voorbeeld hiervan zijn de asperges met aardbeien. Die brengen we bij de opgegeven adressen aan huis. Bij de bedrijven waar het personeel werkt leveren we fruitsalades en smoothies voor de kantines. En de horecabedrijven die zijn gaan thuisbezorgen worden door ons natuurlijk ook beleverd. Zelfs op zondag. We zijn zo flexibel mogelijk en kijken waar behoeftes liggen. Alle beetjes helpen nu. Volgende week starten we ook met allerlei tapas en tapenades”.

Bestelwebsite

Er wordt bij Meesters ook hard gewerkt aan een nieuwe website. Als het lukt dan gaat die volgende week online. “Dan kunnen onze klanten nog gemakkelijker bestellen en via ideal meteen afrekenen. Zo zoeken we steeds naar nieuwe kansen.

Praatje maken

Overigens vinden veel klanten het nu extra fijn om zelf naar de winkel te komen. Ze vinden het prettig om een praatje te kunnen maken, helemaal nu ze veelal geïsoleerd thuis zitten. In onze winkel houden we ons aan de richtlijnen om een eventuele coronabesmetting te voorkomen. Natuurlijk de anderhalve meter afstand, via de pin of contactloos betalen en even buiten wachten als er meerdere mensen in de winkel staan. Als iedereen voorzichtig is, kan het winkelen prima gebeuren”.

Door: Peter Vermeulen