Buddhas wint Gouden Tapknop van Heineken

STEENBERGEN – Als regiowinnaar van het kwaliteitsprogramma ‘Goed Getapt’ van Heineken, heeft café Buddha’s de Gouden Tap gewonnen. Regiodirecteur Ben de Putter van de brouwerij reikte de prijs vanavond uit aan de uitbaters van de horecagelegenheid op de Markt, Peter Jongenelen en Manon Valkenburg.

Speciaal voor de gelegenheid liet Heineken een oude paardenkar met houten vaten van het biermerk aanrukken, waarop het kasteleinspaar mocht plaatsnemen.

Jongenelen won in 2007 als eens de prijs voor het best getapte glas bier, toen nog als eigenaar van De Babbelaar. Dat hij nog geen twee jaar na de opening van Buddha’s een Gouden Tapknop zou winnen, had hij nooit durven dromen. ,,Een kippenvelmomentje. Hij gaat er even op, maar daarna gaat ‘ie mee naar huis,’’ vertelde hij.

Samen met Manon volgde Jongenelen in 2012 en 2013 diverse trainingen en workshops in het kader van ‘Goed Getapt’, waarbij het volgens De Putter zeker niet alleen om een goed getapt biertje gaat. Het programma omvat de totale kwaliteit van horecabedrijven, ook op het gebied van management en het ‘in de markt zetten’ van je zaak, aldus de regiodirecteur van Heineken.

Op 19 januari, tijdens het muziekspektakel Vrienden van Amstel Live, wordt bekend of Buddha’s ook landelijk in de prijzen is gevallen.